עצות למטפלות

איך תדעי מי הלקוחות שאת רוצה להזמין לקליניקה שלך?

איך תדעי מי הלקוחות שאת רוצה להזמין לקליניקה שלך?

כל מטפלת, אחרי סיום לימודיה מרגישה שהיא יכולה לטפל בכולם. יש לה את השיטה המעולה שעכשיו סיימה ללמוד והיא ראתה איך השיטה הזו עושה נפלאות. 


ת’כלס? רוב הפעמים היא צודקת – השיטה שהיא למדה יכולה לעזור למגוון רחב של אנשים. 

בצד השני – עומד הלקוח. 

ללקוח יש צורך, בדרך כלל כבר ברמת הכאב, שעבורו הוא מחפש פתרון.

 ברור לכולנו שאם נציע לו גלולת קסם שמעלימה את הכאב שלו, הוא ייקח אותה בלי לשאול שאלות וימשיך לדרכו.

 לקוחות לא מחפשים תהליכים או שיטות ספציפיות, אלא אם הם יאמינו שהתהליך או השיטה הספציפית יתנו להם את המענה לבעיה שלהם. 

והם לא יאמינו לך רק כי תגידי את זה, הם ממש ירצו לשמוע על זה הוכחות הלקוח יחפש שיטה ספציפית רק אם הוא שמע שהשיטה הזו עונה באופן ישיר לכאב שלו, לצורך שלו. 


הלקוח שלך חשוף למאות מסרים ביום, רבים מהם – מסרים שיווקיים שמנסים למכור לו משהו. בכל מקום שבו הוא הולך אליו, בכל גלישה שלו ברשת – הוא פוגש מסרים רבים. כדי שהוא יעצור דווקא על המסר שלך, המסר שלך צריך לגעת בכאב הספצפי שלו. 

לכן, בחלון הראווה שלך חשוב להניח לקוח אחד עם בעיה אחת. 


הרבה מטפלות שואלות אותי – ומה עם כל השאר? כל אלו שיש פוטנציאל שגם יגיעו? 

אז ראשית – עם פוטנציאל לא הולכים למכולת. 

שנית – מהניסיון שלי עם מגוון רחב של מטפלות, כשאת שמה בחלון הראווה שלך דבר אחד ספציפי ומציגה עצמך כמומחית בו (וכך זה נתפס, כשאת מתמקדת באחד) לקוחות מתחומים אחרים שמים לב למקצועיות שלך ומגיעים גם הם. 

איך אני יודעת את זה? רק מהניסיון שלי ושל עשרות מטפלות שליוויתי לאורך השנים ואני מלווה כיום. 


אז איך לבחור את הלקוח האולימפי שלך – לקוח אחד עם בעיה אחת ספציפית? 

אני אוהבת לעבוד עם האיקיגאי.

איקיגאי זו שיטה יפנית.

איקי משמעותו לחיות וגאי משמעותו להיות בעל ערך. 

ושניהם ביחד נותנים את משמעות הקיום.

מכאן שאיקיגאי = משמעות הקיום. 

אפשר להסתכל עליו גם כמענה על השאלה: למה לי לעזאעזל לקום בבוקר.

כן, זה עד כדי כך משמעותי את מי אנחנו בוחרות כלקוח האולימפי שלנו, כשאנחנו בוחרות נכון זה משפיע על המיינדסט שלנו, על תחושה הביטחון שלנו ועל האנרגיה שאיתה אנחנו מסתובבות בעולם. 


ישנם ארבעה פרמטרים, על פי האיקיגאי, שאת מוזמנת לבדוק בבואך לדייק את הלקוח האולימפי שלך:

  1. מה את אוהבת – בהקבלה ללקוח האולימפי: 
    האם את אוהבת לעבוד עם סוג הלקוחות הללו.

    את יכולה לבדוק את זה – אם יהיו לך 5 מטופלים כאלו ביום האם זה ישמח אותך?

    כשאנחנו עושות משהו שאנחנו טובות בו, אבל לא אוהבות לעשות אותו, זה אמנם משאיר אותנו באזור הנוחות, אבל מותיר אותנו עם תחושה של ריקנות.

  2. משהו שהעולם צריך – בהקבלה ללקוח האולימפי: האם זה משהו שיש בו צורך?

    האם בהערכה שלך זה סתמי או שאת חושבת שמה שתתני יהיה משמעותי.

    לדוגמא: אחת המטפלות שליוויתי יכלה לבחור להוציא קורס דיגיטלי להרזייה, היא הייתה מקצועית בזה לגמרי, היא ידעה שהיא טובה בזה וגם שיש לזה ביקוש וישלמו על זה, אבל בתחושה שלה – זה לא היה דבר שרצתה לעסוק בו, היה לה הרבה יותר משמעותי לעזור לנשים לאהוב את גופן ולטפח אותו.

    לכן, אם הייתה בוחרת לעסוק בליווי נשים להרזייה, היא לא הייתה מרגישה תחושת תועלת בעשייה שלה.

  3. משהו שאת טובה בו.
    בשאלה אם זה משהו שאת טובה בו, התשובה היא אצלך.

    לא רק בתוצאות ללקוחות שלך, אלא גם בתחושה הפנימית שלך שאת טובה בו.

    כשאנחנו לא מאמינות שאנחנו טובות במה שאנחנו עושות, אנחנו נחייה בתחושה של חוסר ודאות, בפחד שעוד רגע מישהו יחשוף אותנו במערומנו.

    עכשיו, אני לא מדברת על סנדרום המתחזה, שאותו כולנו חוות.

    כל אחת מאיתנו, גם המצליחה ביותר בתחומה, תחווה מדי פעם תחושה שהיא לא מספיק.

    אני מדברת על הידיעה הברורה שאת יודעת מה את עושה ושאת מטפלת טובה ויש לך את המענה ללקוחות שמגיעים אלייך, בתחום הספציפי הזה.

    כן, גם אם את בתחילת הדרך. זו יותר שאלה של ידיעה של יכולותייך מאשר של ניסיון. (למרות שבהחלט, ניסיון תורם).

  4. ישלמו לך על זה-
    כשאת עושה מה שאת אוהבת, טובה בזה ומרגישה שזה משהו שהעולם זקוק לו, אבל הלקוח האולימפי שבחרת הוא עני – תחיי בתחושת עונג ומלאות, אבל ממש כמו לקוחותייך, תישארי ללא הון, במיינדסט של עוני וגם בקשיי פרנסה.

    כשתבחרי לקוח שיכול לשלם לך, תוכלי לפרנס את הבית שלך בכבוד וכן, אפילו אם תתנהלי נכון, לצבור הון.

    ואני לא מדברת כאן אל פנייה אל העשירים בלבד, אני מדברת גם על המיינדסט שלך לפעמים. למשל, אחת הנשים שליוויתי אמרה לי שלנשים בהיריון אין כסף לשלם.

    ולכן, למרות שהיה לה מוצר מעולה עבור נשים בהיריון, ללידה מוצלחת ומשמחת – היא לא הצליחה למכור את הקורס שלה.

    עכשיו, נשים בהריון לא רק שיש רבות שכן יש להן איך לשלם, כשהכאב שלהן מספיק בוער – והן רוצות לחוות לידה שנייה באופן מעצים יותר מהראשונה ישלמו בשביל זה בשמחה. ברגע שהיא הצליחה לעשות את השינוי במיינדסט שלה אצלה, הקורס שלה נמכר ובקלות. 

אחרי שבחרת את הלקוח האולימפי שלך על ידי בדיקה של ארבעת הפרמטרים האלו ודיוק שלהם, את יכולה להניח אותו בחלון הראווה שלך ולהתחיל את הדרך האישית שלך, לחיים על פי האיקיגאי – חיים מלאי משמעות. וכיוון שכעסק של אדם אחד הקליניקה שלך זו את – זה ישפיע על כל תחומי החיים שלך. 

רוצה עזרה למקד את הלקוח האולימפי שלך, לפי שיטת האיקגאי וללמוד איך להזמין אותו אלייך לקליניקה?

 

מזמינה אותך להצטרף לתהליך Restart לקליניקה שלך שמתחיל מיד אחרי החגים, תהליך בן שבוע בו אעזור לך להבין אחת ולתמיד מי הלקוח שלך ואיך להניח אותו בחלון הראווה כך שידע שיש לך את המענה המדויק לצורך שלו. 

לפרטים נוספים והרשמה לתהליך לחצי כאן

אהבת? אפשר לשתף הלאה

דילוג לתוכן